Gullfisken til McCann og Netcom

Netcom-filmen «Lommeringeren» gikk til topps i TV 2s årlige reklamefilmkåring. McCann tok sin andre Gullfisk til tross for at oddsen pekte sterkt i favør av DDB.

7290 90a2e original

Det var kun fire byåer med i finalen om Gullfisken, som gikk av stabelen på Edderkoppen i Oslo lørdag kveld; DDB, SMFB, Try og McCann.

Da de fire avstemningsrundene via SMS var over og programmet gikk mot slutten gjensto det kun to byråer; McCann med sin film «Lommeringeren» for Netcom og DDB med de tre øvrige jobbene; «Dame» for IKEA, «Stilen» for Telenor Mobil og forhåndsfavoritten «Tog» for Hydro.

Men det var altså en annen av forhåndsfavorittene som gikk av med seieren etter at folket hadde avgitt sin dom, og det var McCanns film der en ufrivillig telefonoppringing resulterer i både flirt og flause.

Vinnerfilmen får gratis visning til en verdi av en million kroner på TV 2.

Tredje gang Det er tredje gang parhestene Janne Brenda Lysø og Stian Johansen mottar Gullfisken. Teamet vant sist konkurransen i 2005 med Rema 1000-filmen om Doffen som hadde daua. Første gang mottok de prisen på vegne av Leo Burnett.

Disse gjorde jobben:

Byrå: McCann
Team: Janne Brenda Lysø og Stian Johansen
Kommunikasjonsrådgiver: Monika Augustsson
Prosjektleder: Tone Bøygard
Produksjonsselskap: 4 1/2
Regissør: Aksel Hennie
Produsent: Beril Holte Rasmussen