Gullkalven appellerer til bransjen: trenger økonomisk drahjelp

Den tradisjonsrike kreative studentkonkurransen er avhengig av ytterligere pengestøtte for å holde seg flytende.

DSC04766x
Gullkalvens lederteam, fra venstre: Helge Nicolaysen, Emilie Wolden og Camilla Tairi. Foto: Son Lam

– Vi vet det er tøffe økonomiske tider i bransjen. Vi vet at det foregår store omstillinger og at fremtiden for mange virker usikker. For oss studenter er dette normaltilstanden. Derfor vet vi også at der det finnes vilje, finnes det også en løsning, sier lederteamet i Gullkalven, Emilie Wolden, Helge Nicolaysen og Camilla Tairi.

Mer enn en prisutdeling

Gullkalven har eksistert i over 30 år, og mange av landets beste kreatører startet sin karriere med en eller flere utmerkelser herfra. Lederteamet presiserer at Gullkalven er mye mer enn bare selve prisutdelingen.

– For bransjen er det en viktig arena for å se hva som rører seg og for å knytte kontakt med unge talenter. Ved å støtte Gullkalven, er du ikke bare snill, men også smart, fordi du er med på å utvikle og sikre rekruttering til din egen bransje, forteller Gullkalven-trioen.

For at konkurransen skal fortsette å utvikle seg, sier de seg helt avhengige av økonomisk støtte.

– Enkelt og brutalt. Vi er veldig glade for at Schjærven, No Sleep Till Brooklyn, Flytoget, Polaris, Anorak, og ColliCare er med, men det er dessverre ikke nok. Derfor vil vi kommunisere at alle monner drar og alle forslag mottas med takk.

– Håpet er at noen av Kreativt Forums lesere har mulighet til å bidra. Og har dere noen spørsmål, er det bare å ringe eller sende en mail.