Gullkalven satser på full gjenåpningsfest

Etter en hybridløsning for Gullkalven i fjor, satser de nye lederne på full gjenåpningsfest for årets prisutdeling. – Vi ser for oss en helvetes feiring, sier lederteamet.

Linn Diana Aabel Tomas Hogseth og Ida Simensen Smestad
Lederteamet i årets Gullkalven: Linn Diana Aabel, Tomas Hogseth og Ida Simensen Smestad. Foto: Gullkalven

Gullkalven har gjennom 30 år bygd seg opp til å bli Norges største studentkonkurranse innen kreativ kommunikasjon, hvor studenter fra hele landet hvert år får muligheten til å vise seg frem for bransjen.

De to siste årene har prisutdelingen blitt amputert som følge av pandemien. Med en heldigital prisutdeling i 2020 og en hybridløsning i fjor, håper det nye lederteamet at prisutdelingen i år skal bli en stor begivenhet for kreative studenter fra hele landet.

– Vi satser på en 100 prosent fysisk prisutdeling i år, og vi er veldig positive til at det skal gå bra. Etter to år med restriksjoner ser vi for oss en helvetes feiring, sier Tomas Hogseth.

Hogseth er en del av årets nye lederteam, sammen med Ida Simensen Smestad og Linn Diana Aabel. De tre reklamestudentene gleder seg til å arrangere årets Gullkalven.

– Det skal smelle, understreker Aabel.

Satser stort

Det nye lederteamet har høye ambisjoner, og de håper årets Gullkalven blir større enn noen gang før.

– Vi har lyst til at alle som studerer kreativ kommunikasjon i Norge skal vite hva Gullkalven er, og at de skal ville sende inn bidrag. Det er flere enn bare Osloborgere som vil inn i bransjen, og det er viktig å inkludere de også, sier Smestad.

– Gullkalven er et springbrett inn i bransjen som flere studenter kan dra nytte av, men da må de først vite at dette springbrettet eksisterer, legger Hogseth til.

Fagskolen-studenter arrangerer for første gang

Alle de tre lederne studerer Reklame og merkekommunikasjon på Fagskolen Kristiania. For første gang blir Gullkalven arrangert av Fagskolen-studenter.

– Bransjen har vært dominert av Westerdølinger. Nå er reklamelinja på Fagskolen klare for å stikke seg frem og ta litt av rampelyset, sier Aabel.

Lederteamet har samlet studenter fra flere ulike linjer på Kristiania som alle skal bidra med å arrangere årets prisutdeling. De bruker alle linjene for det det er verdt, forklarer hun.

Til tross for at det er en ny gjeng som arrangerer årets prisutdeling, ønsker lederne å videreføre suksessen i kjent Gullkalven-stil.

– Vi vil fortsatt bringe kalven videre, sier Smestad.

Ønsker å få flere studenter med på laget

Selv om lederteamet allerede er godt i gang med å rekruttere studenter til årets Gullkalven, ønsker de fortsatt å få flere med på laget.

Dersom du ønsker å bidra til Norges største studentkonkurranse, søker Gullkalven fortsatt flere engasjerte studenter som vil være med å arrangere gjenåpningsfest. Søknad sendes til info@gullkalven.no.