Gullkornvinner finalist i europeisk PR-konkurranse

Hafslund og PR-operatørene vant prisen for beste virksomhetsprofilering under Gullkorn-prisen. Nå er vinnerbidraget i finalen i European Excellence Awards.



Det såkalte CC8-prosjektet er nominert som beste bidrag i kategorien «National and Regional Campaigns», og konkurrerer i denne kategorien med bidrag fra blant andre prosjekter for AztraZenica, den svenske næringsmiddelforeningen og NTNU. I alt ble det sendt inn over 1100 bidrag fra hele Europa til årets konkurranse.

– Å vinne eller bli nominert til priser er selvfølgelig veldig inspirerende, men vi er også glade for de konkrete kommunikasjonseffektene prosjektet ga, samt dialogen vi har klart å skape med viktige opinionsledere. Det er nok disse konkrete resultatene som juryen har bitt seg merke i, sier konserndirektør Karen Onsager i Hafslund.

For å markere konsernets nye satsingsområder innen fornybar energi, utviklet Hafslund konseptet «CC8: Climate Conference & Concert 2008» – en internasjonal klimakonferanse og konsert arrangert i samarbeid med Bellona og Club de Madrid.