Hafslund falt for Kitchen

Hafslund har valgt Kitchen som sitt nye reklamebyrå og lot seg overbevise det profilerte reklame-paret Anne Gravingen og Bendik Romstad.



– Vi har gått en grundig runde med flere gode byråer, men i siste instans overbeviste Kitchen med solid innsikt, strategiforståelse og utmerket kreativt håndverk, sier informasjonsdirektør Karen Onsager i Hafslund ASA om hvorfor valget falt på nettopp Kitchen, da energi- og sikkerhetsselskapet skulle ut og finne seg et reklamebyrå.

Etter en innledende runde sto valget mellom to byråer. Hafslund falt for kampanjeideen som Anne Gravingen og Bendik Romstad i Kitchen hadde stått for utformingen av.
– Hafslund er en kompleks virksomhet med mange ulike kommunikasjonsutfordringer, men teamet fra Kitchen var suverene i forhold til å sette seg inn i de ulike problemstillingene vi utfordret dem på, forteller Onsager.

I tillegg til å være strømleverandør er Hafslund også en aktør innen sikkerhet, telekom, infrastruktur og satsing på fornybar energi.

– Tida moden
Onsager innrømmer at Hafslund de siste årene ikke har hatt noen aktiv markedskommunikasjon, men mener tida nå er inne for å endre på dette.
– Som et av Norges mest kjente energi- og sikkerhetsselskap har vi mange gode historier å fortelle. Energisikkerhet og miljø står øverst på samfunnsagendaen, og dette er et område som Hafslund gjør mye spennende innenfor, sier Onsager.

Hun mener energibransjen generelt sliter med et svakt omdømme, og gjerne blir oppfattet som traust og lite spennende. I tillegg til samarbeidet med Kitchen, er Hafslund derfor med på Energibedriftenes landsforenings kampanje for å bedre bransjens omdømme.

– Norsk energibransje jobber med å utvikle klimavennlige energiløsninger, og er definitivt en fremtidsrettet bransje. Vi har mye positivt å kommunisere til omverdenen, mener Onsager.

Artikkelen er også publisert hos Kampanje.