Haltenbanken styrker laget med interiørarkitektene i Tønder

Nå tilbyr Haltenbanken et team med 15 designere innen merkevarebygging, UX-design, tjenestedesign og interiørarkitektur.

1 Gruppebilde web Copyright Cecilie Bannow
Hele gjengen i Haltenbanken. Foto: Cecilie Bannow

Haltenbanken og Tønder har samarbeidet tett siden 2015, og vært samlokalisert siden 2017. De siste årene har bedriftene blant annet jobbet med nye utstillinger for VilVite, og sammen har de designet verdens kuleste klasserom, «Equinor koderom», for Equinor på vitensentre i Tromsø, Mo i Rana, Bergen og Sarpsborg.

Deler ambisjoner

– Haltenbanken og Tønder deler ambisjonene om å skape strategiske, helhetlige og bærekraftige opplevelser for kundene våre. Nå gleder vi oss til å jobbe sammen i et større og mer integrert designteam, sier daglig leder Askild Meltvik i Haltenbanken.

Haltenbanken kommer til å fortsette og styrke satsingen på interiørarkitekttjenester inn mot markedene utdanning, helse, kontor og retail.

– Den største effekten av sammenslåingen ligger likevel i segmentet design for museer, utstillinger og opplevelser. Her kan vi utnytte den tverrfaglige designkompetansen i selskapet på helt nye måter, sier Meltvik.

Vant konkurranse for MUNCH

Nå er teamet allerede i gang med å lage design for en ny utstilling på MUNCH i Oslo. Med Tønder på laget vant Haltenbanken i desember konkurransen om å designe utstillingen som skal vise utdrag fra kunstsamlingen til Rolf Stenersen fra både KODE i Bergen og Munchmuseet. For aller første gang stilles Stenersens to unike kunstsamlinger ut sammen.

– Vi er så begeistret over å ha vunnet konkurransen om Stenersen-utstillingen, og å få anledning til å jobbe sammen med MUNCH. Dette blir en fantastisk start på sammenslåingen og vi gleder oss til åpning i mai, sier daglig leder Merethe Strømmen i Tønder.

Ny ledergruppe

Merethe Strømmen blir nå partner og en del av den nyetablerte ledergruppen i Haltenbanken. Her har hun rollen som kreativ leder interiørarkitektur. I den nye ledergruppen er ellers alle rekruttert internt og består av Åsta Lindemann, kreativ leder tjenestedesign, Rannveig Lohne, kreativ leder digital design og Sissel Falch, kreativ leder merkevare og bærekraft.

Fremover vil ledergruppen arbeide med å rendyrke selskapets profil innen strategi, merkevare, bærekraft og opplevelsesdesign.