Heads&Tales endrer navn til Minnesota 

Merkevarebyrået tidligere kjent som Heads&Tales har i disse dager fått både nytt navn og ny visuell identitet. Si hei til Minnesota!

96442 61bcf original

Byrået har latt seg inspirere av alle modige nordmenn som satset alt og reiste til «den nye verden» på 1800-tallet. Med en stolt arv og tydelig identitet i bagasjen, omfavnet de nye utfordringer i ukjent farvann.

Ifølge byråleder Jan Villard er det nettopp dette vil Minnesota hjelpe norske bedrifter med.

– Minnesota er ikke et tradisjonelt byrå. Vi er et samkjørt team som kommer fra forretningsutvikling, reklame og design. Vi er drevet av å gjøre en forskjell. Vi jager ikke de sterkeste merkevarene, men vi vil være med å skape dem, sier Villard.

– Norsk industri står midt i et paradigmeskifte. Oljealderen er forbi. Samtidig har vi et svært dyktig og rikt næringsliv, og verden vil ha norske produkter og tjenester. Vi må bare ville ta større plass.

Helt grei timing

Byrået vurderte å utsette lanseringen av nytt navn og identitet på grunn av koronakrisen. Etter mange interne diskusjoner ble de enige om at timingen ikke var så verst likevel.

– Det kan kanskje virke som litt galskap, men i krisetider er det viktig å tenke nytt og skape positiv energi for å komme styrket ut. Det gjelder oss og det gjelder kundene våre, avslutter Villard.

– Alt annet enn strømlinjeformet

Hele byrået har vært involvert i arbeidet med å endre navn, identitet og utvikling av nye nettsider. Designerteamet Tormod Glomnes og Kristine Blesvik har hatt hovedansvaret for utvikling av ny logo og øvrige visuelle elementer, samt design av ny nettside.

— Med et navn som åpenbart vekker mange assosiasjoner, var det viktig med et moderne og robust designkonsept som gir rom for kreativ lek. Resultatet ble en ren, tydelig og fargesterk profil med et logosymbol som er alt annet enn strømlinjeformet, litt som en god prosess skal være, sier kreativ leder Tormod Glomnes.

Minnesota holder hjulene i gang fra diverse hjemmekontorer rundt omkring i Oslo, samt ett hjemmekontor på Selje ute i havgapet på Vestlandet.

– Vi venter med den store lanseringsfesten til hverdagen er tilbake til normalen, men enn så lenge er vi operative via Microsoft Teams, e-post og en god gammeldags telefonprat, sier Jan Villard.

Her kan du se byråets nye nettsider