Heisholt bygget Sølvtagg i Minecraft

Heisholt Inc melder seg på i Sølvtaggen-racet ved å vinne juni-kåringen med «The Live Minecraft Concert», der oppgaven var å promotere popduoen AlunaGeorge.

76186 c1495 original
Skjermbilde fra casevideoen til «The Live Minecraft Concert» av Heisholt Inc.

– Dette er dødskult, inspirerende og en fremtidsrettet måte å tenke markedsføring på, forteller juryleder Simen Øian Gjermundsen om prosjektet «The Live Minecraft Concert».

Oppgaven til Heisholt Inc var å promotere den britiske popduoen AlunaGeorge på oppdrag fra Universal Music. Samtidig skulle det eksperimenteres med nye og relevante arenaer for popmusikk. Løsningen ble en livekonsert på to arenaer, både på åpningsshowet til The Gathering, og samtidig live i et av verdens mest populære spill: Minecraft.

– Gaming er en ekstremt stor kanal, og dette er virkelig gjort på gamernes premisser, fortsetter Øian Gjermundsen.

– Heisholt klarte å skape en enorm oppmerksomhet rundt stuntet, og hele juryen applauderer kampanjen.

Les mer om jobben ved å klikke på arbeidet i høyre kolonne.

Det ble også delt ut poeng til følgende jobber: