Henrik Ibsen til Nova Vista

Nova Vista har fått det ærefulle oppdraget med å bistå Det Norske Ibsenkompaniet med å gjøre forfatteren og dramatikeren Henrik Ibsen mer tilgjengelig innen- og utenfor landets grenser.

IMG 1826x
Silje Grønli og Kåre Conradi. Foto: Nova Vista

Silje Grønli, rådgiver og kundeansvarlig, sier det er stor stas å få jobbe med Det Norske Ibsenkompaniet og Kåre Conradi.

– For meg er dette en drømmekunde. I tillegg til å tilgjengeliggjøre Ibsen ytterligere for folk i vårt langstrakte land, skal vi også bistå med å bringe han ut i verden. Vi har fått ansvaret for å både spre det glade budskap på sosiale medier og på redaksjonell plass, sier hun.

Med inspirasjon fra Shakespeare

Det Norske Ibsenkompaniet ble stiftet av Kåre Conradi, hvor en av målsetningene er å bruke Ibsen for å bygge bro mellom norske og utenlandske krefter.

– I Norge er Ibsen en sterk merkevare, og vi ser et stort potensial i å tenke internasjonalt. Vi har hentet inspirasjon fra The Royal Shakespeare Company og The Globe i London. Vi jobber nå med å lage et tilbud med Ibsen i sentrum rettet mot barn og unge. At Nova Vista nå skal hjelpe oss med å få ut budskapet nasjonalt og internasjonalt er vi veldig glade for, sier han.

Styrker mangfoldet ytterligere

Espen Hermansen, daglig leder i Nova Vista, sier han er veldig fornøyd med å få en spennende kunde som Det Norske Ibsenkompaniet i porteføljen.

– Det er selvsagt stas å få selveste Ibsen på kundelisten. Det er vel ikke så mange byråer som kan skryte av nettopp det? Ikke minst viser det mangfoldet i Nova Vista, samtidig som det bidrar til å styrke byråets satsning på PR og innholdsmarkedsføring, sier han.

Ibsenkompaniet hadde sin andre produksjon i London i 2022, og jobber nå med flere spennende prosjekter innen alt fra AR, tegnefilmer, barnebøker og Ibsen-dokumentarer.