Her er vinneren av Gullbindersen

Resultatet fra reklameprisen ingen har ventet på er endelig klart. Se det Norge mener er årets beste Super Bowl-reklame her.

Image1

Den første juryering av verdens minste reklamepris ble avholdt i kinosalen på Sommerro forrige mandag, hvor 28 spesielt inviterte kreatører og filmfolk fra noen av de beste, men også helt greie byråene i Norge var representert. Sammen stemte de frem årets beste Superbowl-idé ved bruk av intuitiv metode.

Det kreative teamet bak reklamen mottar en konvolutt i posten med en binders fra Norge.

Image2
Bilde fra eventet. Deltakerne stemte frem årets beste Superbowl-idé ved bruk av intuitiv metode.

Vinneridéen er for Tubi, laget av det unge kreative teamet Joao Viegas og Vanessa de Beaumont i det utenlandske byrået Mischief.

Tubi film 1.
Tubi film 2.

«Mange av de andre reklamene var veldig dårlige men denne var mye bedre», var juryens begrunnelse, som håper å se noen Norske reklamer i Superbowl neste år.

Selv om nivået i år ikke var så høyt og enda en reklameprisutdeling ikke trengs, synes arrangørene det gøy å være der og har lyst til å arrangere igjen neste år.

– Årets arrangement var sponset av Publicis Kitchen, men ta kontakt med en av oss hvis du ønsker å sponse Gullbindersen neste år. Det koster 10.000 kr, du blir automatisk invitert til juryen og da kan vi leie Frogner Kino med åpen bar slik at avstemningen blir enda mer tro til opprinnelig kontekst, sier kreatørene og initiativtakerne Sollin Sæle, Torbjørn Havn og Per Berge Moe.