Prisrekord for Westerdals-team

Under prisutdelingen i Gullkalven fredag kveld briljerte westerdalsstudentene Sollin Sæle og Per Berge Moe med syv gull inkludert hovedprisen «Årets Gullkalv», i tillegg til et sølv og et bronse.

93573 f04a1 original
Sollin Sæle og Per Berge Moe.
93573 f04a1 original

– Ingen kreative team har vunnet så mye i Gullkalven på 10 år, sier Casper Evensen, nåværende nestleder i Norges største studentkonkurranse innen kreativ kommunikasjon.

– Dette er jo helt vilt, særlig når det er så mange andre flinke kreative studenter i kullet vårt i år. Men vi jobber drithardt så det er utrolig deilig å endelig få bekreftelse på at det gir resultater, sier Sollin Sæle og Per Berge Moe, som også vant bronse i The One Show og blyant i D&AD tidligere denne måneden.

Med to gull i Kampanje, gull i Innovasjon, gull for Årets kommersielle jobb, gull i Redaksjonelt design og gull i Morgensterns briefkategori for Finn.no, hentet de hjem seks gull i tillegg til det aller gjeveste gullet, årets Gullkalv, som de mottok sammen med Torbjørn Havn. I tillegg mottok de sølv i Ikkekommers film og bronse i Innovasjon.

– Ingen kreative team har vunnet så mye i Gullkalven på 10 år. Èn ting er å sende inn mange jobber i et bredt spekter av kategorier, det var det flere som gjorde, en annen ting er at samtlige av jobbene holder så høy kvalitet. Superkult at de vinner så mye når man ser hvor mye arbeid som har blitt lagt ned. Fullt fortjent!, sier nestleder Evensen, som var tilstede under juryeringen.

Les også: Her er årets Gullkalven-vinnere.

Gøy å vinne over designstudentene

– Det var spesielt gøy å slå designstudentene i Redaksjonelt Design og filmstudentene i Ikkekommers Film. Og enda bedre å få motta designprisen av en av favorittdesignerne våre, Petter Torgersen Myhr, sier Sollin og Per.

Nå har Sollin og Per signert med ANTI, og gleder seg til å delta i voksenkonkurransene til neste år. Her er noen av bidragene de vant med:

Gull i brief: «Selg for en samboer» for finn.no.

– Briefen for Finn.no handlet om å hjelpe folk med å eie færre ting. Vi tror at de fleste innerst inne vet at de har egentlig har mye greier de ikke trenger, men man velger å utestenge faktumet på grunn av den følelsesmessige tilknytningen vi har til alt vi eier.


Gull i kampanje: «Don’t mix the news» for New York Times


Gull i kampanje: School of porn for Durex

Briefen var å få ungdommer til å bli flinkere til å bruke kondom, på vegne av Durex som står for «real sex». Om Durex faktisk skal løse dette problemet, bevise at de mener slagordet sitt, og snakke til unge - er det på tide at de tør å ta et oppgjør der de fleste unge i dag (dessverre) lærer om sex for første gang.


Gull i innovasjon og Årets gullkalv: «FIFA Reality»