Hjernene bak «Write The Future»

Adweek intervjuer suksesskreatørene Eric Quennoy og Mark Bernath om den mye omtalte Nike-filmen.

9336 ceae4 original

Den mye omtalte og tre minutter lange reklamefilmen for fotball-VM er laget av Wieden+Kennedy i Amsterdam.

De kreative lederne snakker blant annet om hvordan det hele startet med en tradisjonell filmidé som ble overført til blant annet sosiale medier der filmen ble spredt over hele verden.

De utvalgte spillerene som bidrar i filmen fikk et elendig VM, og det snakkes nå om filmen gav ulykke.
Didier Drogba var uheldig og brakk armen, Fabio Cannavaro spiller for Italia, som er ute. Wayne Rooney scoret ikke ett mål, og England røk ut. Franck Ribéry og Frankrike er ute. Ronaldinho ble ikke engang tatt ut til Brasils landslag og Cristiano Ronaldo for Portugal, røk ut mot Spania.

Etter at ulykke-teorien oppstod ble det rullet ut enda en snutt med Brasils Robinho, og jammen røk ikke de også. W+K burde muligens vært større patrioter og hatt med en spiller fra Nederland i stedet?