Hvem synes du fortjener Kundeprisen?

Kjenner du til en kunde utenom det vanlige? I forbindelse med Kreativt Forums Kundeprisen under Gullblyanten 2020 ønsker juryen tips om en annonsør som har utmerket seg gjennom året som gikk.

96222 c4037 original
Ansvarlig for markedskommunikasjon i Ruter, Yvonne Waage, tok i mot Kundeprisen under Gullblyanten 2019. Foto: Tor Lie

Under Gullblyanten deler Kreativt Forum ut en spesialpris til en kunde som gjennom året har vist evne og vilje til å kjøpe annerledes, dristig og uventet reklame.

Dersom du har noen tanker om hvem som kunne fortjene denne hedersprisen, tips oss gjerne. Send en e-post innen utgangen av mandag 13. september til Kreativt Forum ved Benedikte Løvdal.

Kundeprisen blir juryert av jurylederne for de kreative kategoriene samt jurypresidentene. I år ser kundepris-juryen slik ut: Camilla Bjørnhaug (TRY), Pia Ølstad (SMFB), Heidi Holm (Dinamo), Tore Woll (Tante Randi Reklamebyrå), Lars Holte (Anorak) og Gørill Kvamme (Neue), samt årets jurypresidenter, Eirik Sørensen og Caroline Riis (begge fra TRY).

Siden 1994 har Kundeprisen gått til Oslo Sporveier, Norsk Tipping – Lotto, Solo, IKEA (1997 og 2013), Danmarks Turistkontor, VG, Freia (2000 og 2016), Audi, Fretex, OBOS, Rema 1000, Sørlandschips, djuice, NetCom, Jølstad Begravelsesbyrå, Harald A. Møller – Volkswagen, Finn.no, Norwegian, TINE, DNB, NSB, Orkla Confectionery & Snacks, Kolonial.no og Ruter.

Hvor, når og hvordan?

Gullblyanten foregår på Clarion Hotel The Hub fredag 15. oktober. Alle i publikum må være fullvaksinert, og på grunn pandemi-tiltak blir det færre billetter tilgjengelig enn i et vanlig år, så det gjelder å være tidlig ute. Les mer og kjøp billett(er) her.