Hyller printmediet

Britiske Newspaper Marketing Agency reklamerer med klassiske annonser for å minne nervøse annonsører om avismediets slagkraft.

8250 18ded original
8251 85bec original
8252 d54f0 original
8253 9b698 original

Newspaper Marketing Ageny bruker berømte avisannonser, som Volkswagen «Lemon», Guinness «Toucan», Häagen-Dazs' «Lose control» og Hondas «Banana»-annonse for å minne alle som er ute med sparekniven om at riksdekkende aviser er et slagkraftig annonsemedium.

Kampanjen skal gå i britiske aviser ut året. Totalt seks klassiske (men modifiserte) annonser skal kjøres, og de er laget i perioden 1959 (VW) til 2004 (Honda).

De to andre annonsene er for America Airlines og Heinz.

I Storbritannia ventes annonseinntektene for den trykte dagspressen å gå ned med 4,9 prosent for 2008.

Byrået bak kampanjen er McCann Erickson.