Ice til NORD

I forbindelse med planer om økt vekst og nytenkning rundt merkevaren ice for 2019, utlyste mobiloperatøren en byråpitch i oktober. Nå er det klart at det er Nord DDB som skal sørge for at enda flere velger ice i fremtiden.

91723 8790b original
Teamet i NORD DDB Oslo, fra venstre: Arnar Halldorsson, Thomas Eltvik, Kaja Isnes, Kyrre Bekkelund, Torstein Skogedal, Magnus Snickars, Fredrik Omre og Joachim Bjørndahl.

– Som den utfordreren vi er, er det på sin plass å bli utfordra tilbake. I Nord DDB sin pitch hadde de turt å gå et skritt lengre enn de andre: ikke bare leverte de en merkevarestrategi og et solid kommunikasjonskonsept som kan være levedyktig i flere år, men de utfordret selve DNA-et vårt, sier markedsdirektør Kyrre Bekkelund i ice.

– Å vinne ice føles selvfølgelig helt rått, sier kreatør Joachim Bjørndahl i NORD. – Vi har en kreativ avdeling som kan lage bra greier, og det er det godt å få bevist. Ice har skyhøye ambisjoner og mener alvor når det gjelder å utfordre det etablerte. Vi gleder oss til å sette i gang for fullt.

Involverte fra NORD DDB er kreatørene Joachim Bjørndahl, Fredrik Omre, Torstein Skogedal og Thomas Eltvik, de grafiske designerne Kaja Isnes og Magnus Snickars, rådgiverne Thomas Olsson og Aleksander Hetland, prosjektlederne Silje Linge og Lena Engh, visual director Arnar Halldorsson og CEO Eddie D’Sa.