If vil hjelpe mye med ny kampanje

If lanserer ny kampanje med hensikt å styrke merkevareposisjonen som det mest omsorgsfulle forsikringsselskapet med uttaket «If hjelper mye» - blant annet ved bruk av ny lydlogo.

Ifbaby

Høsten 2020 lanserte If et nytt nordisk og baltisk kommunikasjonskonsept basert på kundeløftet «Ved din side». Nå skal konseptet styrkes ytterligere ved å konkretisere hvordan If kan hjelpe kundene sine i hverdagen.

– «If hjelper mye»-kampanjen er designet for å nå et bredt publikum, og for å konkret og kontinuerlig minne om verdien av If og viktigheten av å ha en god forsikring i ryggen. Vi ønsker å skape et emosjonelt forhold til If og samtidig forklare enda tydeligere hva vårt kundeløfte «Ved din side» betyr. Mange kjøp gjennomføres basert på en oppfatning som sitter i ryggmargen, og dermed er det viktig å jobbe langsiktig med budskap og tillit, sier Sumit Malhotra, leder for Brand, Marketing and Communication i If.

– Kundeløftet vårt er basert på våre kjerneverdier, som er avgjørende for et konsistent og genuint kommunikasjonsarbeid over tid, både internt og eksternt, sier Malhotra.

«If hjelper mye»-kampanjen er laget i samarbeid med Åkestam Holst, B-Reel Films og regissør Torbjörn Martin, Bold, BKRY, Flickorna Larsson og Carat. Kampanjen vil bli synlig på TV, i online video, på radio og utendørs, og vil også bli lansert i de andre nordiske landene.

Å skylde på lillebror hjelper litt. If hjelper mye.
Å skrike så høyt du kan hjelper litt. If hjelper mye.