IKT-Norge til Bleed

IKT-Norge, interesseorganisasjonen for det digitale næringslivet, har valgt Bleed til arbeidet med å utforme ny visuell identitet.

IKT Norge og Bleedx
Fra venstre: Svein Haakon Lia, Maria Helena Aaslund, Christoffer Nøkleby, Liv Freihow, Ingeborg Frøysnes, Monica Michelsen, Fredrik Syversen.

IKT-Norge jobber for å sikre gode politiske rammevilkår for alle som bidrar til digitaliseringen av det norske samfunn. Nå skal organisasjonen redesigne sin visuelle profil, og har valgt Bleed som byråpartner.

– Vår visuelle identitet har bestått siden 1998, gjennom både dotcom- og bankkrisa. Nå er det på tide at vi utarbeider en visuell profil som gjenspeiler hva IKT-Norge er i dag. Sammen med Bleed skal vi jobbe frem en uttrykk som både viser til hvor vi kommer fra, og ikke minst hvor vi skal. Vår næring og våre medlemmer er viktigere for det norske samfunnet enn noen gang, og dette skal vi få frem i vår nye profil. Dessuten er IKT-Norge og våre medlemmer en fantastisk gøyal gjeng, og det skal vi også ta med oss. Det er bare å glede seg, sier konstituert administrerende direktør i IKT-Norge, Fredrik Syversen.

En organisasjon i endring

IKT-Norge har en lang historie, men ble i sin nåværende form stiftet i 1999. Med en variert medlemsmasse som inkluderer alt fra små IT-bedrifter til DNB, står organisasjonen midt i utviklingen der IT har gått fra å være et eget fagfelt, til å bli fundamentet for nær sagt all innovasjon.

– IKT-Norge har vært sentrale for det digitale næringslivet siden lenge før begrepet digitalisering ble en del av norsk dagligtale. De leder an i arbeidet med å gi alle som jobber med IT gode politiske rammevilkår. Samtidig er det er en organisasjon i endring, siden digitaliseringen nå ikke lenger bare er en oppgave for IT-avdelinger og IT-bedrifter, men for hele samfunnet. Det er en spennende oppgave å oversette dette viktige mandatet til en inkluderende og tydelig visuell profil, sier strategisk rådgiver og daglig leder i Bleed, Christoffer Nøkleby.