Insignia har kjørt videre til Minnesota Agency

Insignia har valgt merkevarebyrået Minnesota Agency som ny samarbeidspartner. Sammen skal de jobbe med den strategiske posisjoneringen av merkevaren Insignia, som en premium forhandler av de britiske bilmerkene Jaguar, Land Rover, Aston Martin og Morgan.

Minnesota jan2132606
Fra venstre: Charlotte Wien Tuftin (markedskoordinator i Insignia), Christina Øverland Engelsen (rådgiver i Minnesota Agency), Morten Norli (utvikler i Minnesota Agency), Olav Flatøy (konseptutvikler i Minnesota Agency), Mads Dessen (markedsdirektør i Insignia) og Tormod Glomnes (kreativ leder i Minnesota Agency).

Insignia er Norges største forhandler av de fire luksuriøse britiske bilmerkene og faktisk verdens største forhandler av Jaguar I-PACE. Deres mål er å tilby markedets beste bilopplevelser, eller som de selv sier: En femstjerners bilopplevelse med personlighet og entusiasme, også kalt «THE INSIGNIA EXPERIENCE».

Etter flere år hos SMFB, fant Insignia veien til merkevarebyrået Minnesota Agency like før jul. De er nå i startfasen av det strategiske arbeidet som etter planen skal pågå frem til sommeren 2021. Salgs- og markedssjef, Mads Dessen, sier at timingen var viktig for valg av nytt byrå.

– Minnesota Agency tok kontakt med oss akkurat når vi var på utkikk etter en samarbeidspartner med strategisk tyngde. De har vist stort engasjement og er ikke redde for å utfordre oss for at vi skal klare å etterleve kundeløftet vårt. Tross alt så forplikter det å skulle tilby kundene markedets beste bilopplevelser, sier Dessen som er svært fornøyd med samarbeidet så langt.

Strategisk rådgiver i Minnesota Agency, Christina Øverland-Engelsen, har latt seg imponere av det høye ambisjonsnivået til Insignia.

— Å få en ny kunde som er villig til å kjøre den ekstra milen for å være best i klassen, må være alle byråmenneskers drøm. At produktene de tilbyr i tillegg er biler som Jaguar og Aston Martin gjør at man gleder seg litt ekstra til å gå på jobb hver morgen, sier Øverland-Engelsen som har hovedansvaret for kunden i byrået.

Om Insignia

Insignia, som ble etablert helt tilbake i 1974, har i dag en markedsandel på cirka 25 % på Land Rover- og cirka 30 % på Jaguar-salget i Norge. I tillegg er de eneforhandler av Aston Martin og Morgan i det norske markedet, og har det eneste verkstedet i Skandinavia med autoriserte mekanikere på alle de fire britiske bilmerkene de er forhandler av.