Inviterer til KM nr.4

Stig og Steins fjerde Kreative Mesterskap (KM) i radioreklame er i gang. Årets KM skiller seg fra tidligere ved at hvert byrå kun får levere ett bidrag.

5851 c54ad original

Stig & Steins Kreative Mesterskap i radioreklame har vist seg å være en vitamininnsprøyting for norsk reklamebransje, med flere medaljer i Cannes Lions som resultat. Derfor var det mange som syntes det var leit da Stig & Stein i etterkant av det forrige arrangementet uttalte at de ikke ønsket å videreføre tradisjonen, etter å ha lagt inn det de selv mente var uansvarlig mange timer i arbeidet. Men nå har byrået ombestemt seg, og vekker konkurransen opp fra de døde.

Nytt av året er at hvert byrå kun får levere ett bidrag. Dermed blir det opp til hvert enkelt byrå å velge ut den beste ideen fra sine kreatører. Hvert byråbidrag får gratis produksjon, sendetid fra hovedsponsor P4, samt innsendelse til Cannes neste år, melder radioproduksjonsselskapet.

– Etter interessen å dømme er det tydelig at folk er klare for KM igjen, sier Øystein Johnsen, daglig leder i Stig og Stein Radiobyrå.

Hele 19 byråer har meldt seg på konkurransen som avsluttes i januar. Mer informasjon og inspirasjon finner du her.

a3eadb3d-1cfd-4b83-bec2-44b45842dc66.pdf