Involve bak våt juni-vinner

En annonse- og boardskampanje for E-Co Energi ble stemt fram av lesere våre som månedens beste arbeid i juni. Kampanjen er laget av InvolveAdvertising.

62560 fd9d0 original
Fra kampanjen for E-Co Energi, signert InvolveAdvertising.

E-Co Energi er landets nest størst vannkraftprodusent. I vinnerkampanjen for juni ønsket selskapet å visualisere den rene energien som vi alle tar for gitt her på berget. Kampanjen består av annonser, boards og nettbannere.

Ifølge byrået søkte de verden rundt etter den riktige illustratøren for oppdraget, og fant ham til slutt i eget selskap, AD Igor R. Nilsen.

– Neste gang går vi ikke over bekken for å hente vannillustrasjoner, kommenterte byrået da vi publiserte kampanjen i juni.

Uspesifisert videreføring

Fremst av arbeidene som ikke nådde helt opp var den nye «Uspesifisert»- kampanjen for Ruter, samt kampanjen for Treparts bransjeprogram uteliv, signert henholdsvis McCann og Geelmuyden Kiese.

Fjorårets Ruter-kampanje «Uspesifiserte reiser» ble en suksess både i oppslutning og antall premier jobben hanket inn, og årets kampanje fulgte samme oppskrift, imidlertid med en ekstra bonus: De reisende fikk en intimkonsert med en uspesifisert artist da de kom fram til reisemålet. Siri Nilsen, Ingrid Olava og Lars Lillo-Stenberg var blant sommerens uspesifiserte artister.

Kampanjen for Treparts bransjeprogram uteliv har som hensikt å øke unge arbeidstakeres kunnskap om rettigheter og plikter i arbeidslivet, og består av ti filmer som har gått som skipable pre-rolls på YouTube i sommer. Avsenderne av kampanjen er arbeidstaker- og arbeidsgiverorganisasjonene Virke, NHO Reiseliv, Fellesforbundet, KS, Parat og Arbeidstilsynet