Isachsen blir byråleder i Jimmy Royal

Etter «bli-kjent-fasen» som strategisk rådgiver, tar Morten Isachsen nå over som byråleder for digitalbyrået Jimmy Royal.

7655 75110 original

For et år siden meldte Morten Isachsen overgang fra Dist Creative til Jimmy Royal. Byrået har tidligere definert seg som både digitalt byrå og interaktivt reklamebyrå. Men om noen tvinger dem til å definere seg selv, omtaler de seg nå som et brand innovation agency, eller noe sånt som et «innovasjonsbyrå for merkevarer» på norsk.

– Jimmy Royal er intet mindre enn en drivende dyktig gjeng mennesker som jobber i brytningspunktet mellom produktutvikling og kommunikasjon, basert på vår nye digitale hverdag. En kombinasjon jeg vet vi håndterer med stil. Folk som får betalt for å jobbe med hobbyen sin, blir lykkelige. Da er min jobb å gjøre alle ansatte i byrået og ikke minst våre kunder enda lykkeligere, sier Isachsen.

Per Olav Walmann, som det siste året har fungert som byråleder, gleder seg stort til å gå tilbake til designstolen.

– Det har vært et utrolig spennende 2012, med nye mennesker ombord og ikke minst Fribi-prosjektet som har lært oss uendelig mye. Morten har med seg 16 år med ledererfaring fra både egne bedrifter, Levi’s og Dist Creative, og det vet vi å utnytte på beste sett. Selv skal jeg tilbake til det jeg elsker mest av alt, pixel-perfect design.

Jimmy Royal består av 11 personer og jobber med kunder som MatPrat, Byggmakker, Svanemerket, Oslo Sportslager (samt noen nye norske selskaper som skal lanseres i 2013).