It's Guinness Time

Den tradisjonsrike irske ølprodusenten lanserer en kampanje til over 50 millioner kroner, der hundrevis av akrobater i tights skal lokke folket til puben klokken 17.59.

6173 b869b original
Tidspunktet 17.59 refererer til året 1759, som markerer startskuddet til Irlands berømte drikk. Da tok nemlig Arthur Guinness over bryggeriet St James's Gate brewery i Dublin.

Men klokkeslettet brukes også fordi Guinness vil ha folk tilbake i pubene mellom fem og åtte på kveldstid. Tidsperioden er pubenes tradisjonelle rushtid, men dette er en tendens som har avtatt de siste årene.

Kampanjen ble lansert onsdag under Liverpools Champions League-kamp mot Marseilles (Liverpool vant 2-1).

Akrobatene i gule tights representerer alle boblene i en nytrukket pint med Guinness, i det den «hviler seg» før den skal inntas.

Oppdatering: Det skarpe blikket/hukommelsen til reklameblogger Ole Martin Buene avslører at satsingen kun er en halvhjertet remiks av fjorårets kampanje. Fysjom!

Byrå: AMV BBDO