IUM-team til Cannes Lions

Broadcast Planner Eva Reppen og Campaign Manager Henrik Birkeland skal konkurrere mot andre unge mediehoder under Cannes Lions i juni.

43504 1f8cc original
Espen Strand Henriksen (Capa), Henrik Birkeland, Eva Reppen og Espen Klepper (Mediebyråforeningen)

For femte året på rad har Mediebyråforeningen i samarbeid med CAPA avholdt den nasjonale konkurransen om å få delta i Young Lions Media. Dette er en konkurranse for unge team ansatt i mediebyråer, hvor premien er å representere Norge under kreativitetsfestivalen fra 15-21. juni.

Oppgaven i Cannes blir å skape en innovativ mediestrategi i løpet av 24 timer, ofte for et veldedig formål.

– Det norske teamet skal derfor konkurrere med team fra hele verden hvor den mest overbevisende kommunikasjonsstrategien med best uttak av idé blir kåret som vinner, sier Espen Klepper, styreleder i Mediebyråforeningen.

Ekstra stas ifølge Klepper er det at det i år ble satt ny rekord med en fordobling i antall påmeldte bidrag. Hele ti unge team presenterte sine strategier og «Big Ideas» basert på en brief gitt av Plan Norge om å skaffe maksimal oppmerksomhet rundt TV 2s Artistgalla.

I år som i fjor var det et team fra IUM som gikk helt til topps, og som skal konkurrere videre i Cannes om internasjonal heder og ære. Årets vinnerteam besto av Eva Reppen og Henrik Birkeland. Vinnerne kunne ifølge juryen vise til svært grundig målgruppeinnsikt, en tydelig strategi, og ikke minst en innovativ medieidé som favnet målgruppen og deres mediebruk.