J**** bra Bud Light-reklame

Årets Emmy for beste reklamefilm gikk til en film som aldri har blitt vist på TV, men som derimot har blitt sett 12 millioner ganger på internett.

11717 81c9f original

For tolvte året på rad deler den eminente Emmy-juryen ut en pris til den reklamefilmen de mener er årets beste. I år gikk prisen til en Bud Light-film som dramatiserer et kontors anstrengelser for å fylle opp «banne-krukka» til de har råd til en kasse med Bud Light.

Kreativ leder i DDB Chicago, Mark Gross, var henrykt over å få prisen.
– Vi er henførte og glade over å få ta imot en pris for det vi elsker å gjøre, nemlig å lage engasjerende og underholdende reklame for Anheuser-Buschs, sa han.

FIlmen har tidligere vunnet en sølvløve i Cannes. Den har aldri gått på TV men har derimot blitt vist hele 12 millioner ganger på Anheuser-Buschs egen web-kanal Bud.tv.