Jakter på damene

Reebok forsøker å gjennopprette sin posisjon som de sporty damenes førstevalg med en ny damestrategi og kampanje i millonklassen.



Reeboks posisjon hos damene har liksom ikke vært den samme siden storhetstiden på 80 tallet da Jane Fonda i ettersittende gymtøy var sporty frontfigur. Nå har derimot skoprodusenten lagt strategien for å kapre tilbake de sporty damene.

Markedssjef i Reebok Nordic, Robert Ingham, sier til Dagens Media at Reebok var markedsledere i fitnessegmentet blant kvinner helt fram til slutten av 90-tallet.
– Vi har hatt globale direktiv som gjorde at vi mistet den posisjonen, men nå skal vi bli størst blant jenter igjen, sier han.

Dans! I Reeboks nye kampanje er det Bounce-danseren Jennie Widegren som er merkets ansikt utad. Kampanjen, som er en global markedsføringsoffensiv, starter i dag.

– Dette er den største kampanjen vi har hatt på de syv årene jeg har jobbet her. Og dette er bare begynnelsen. Nå legger vi grunnlaget for det som kommer til å skje utover i 2009, fortsetter Ingham.

Kampanjen i Sverige gjøres i samarbeid med Intersport, og vil senere også samarbeide med sportskjeden Stadium. I samarbeid med JCDecaux skal Reebok sette opp et eget prøverom i Stockholm, der damer kan prøve den nye skomodellen som blir lansert i forbindelse med første del av kampanjen.