JCDecaux og Uppercase inviterer til digital kunstutstilling på Aker Brygge
Design- og teknologistudioet Uppercase og JCDecaux har gått sammen for å skape «Out of Office» – en utendørsutstilling for digital kunst og grafikk på Aker Brygge.

Søndag 26. november vil alle de 32 JCDecaux-skjermene på Aker Brygge få en helt ny funksjon. Reklamen skrus av og blir erstattet med nyskapende arbeider innen animasjon, 3D, 2D, Motion Graphics, Stop Motion og Code Motion.
– Vi har allerede mottatt bidrag fra anerkjente kunstnere og designere som Dirk Koy, Ines Alpha og MELT, men fremfor alt ønsker vi å fremme det kreative miljøet i Norge og oppfordrer derfor alle til å sende inn bidrag til utstillingen, sier Leo Brunvoll fra Uppercase
Besøkende og fastboende på Aker Brygge vil med andre ord få muligheten til å oppleve noe nytt, spennende og litt annerledes denne søndagen i november.
– Det lages allerede masse god reklame tilpasset våre digitale reklameflater. Med «Out of Office» gir vi kunstnere, designere og kreatører en mulighet til å utfolde seg. En mulighet til å leke, og en mulighet til å vise frem teknikker og arbeider de er spesielt stolte av. Vi håper at dette vil inspirere til å tenke nytt og kanskje bringe oss litt videre, uttaler Jo-Øystein Slinde i JCDecaux.
Frist for å sende inn bidrag er 29. oktober og gjøres på ooo-exhibition.com.