JCP nominert i PRWeek Global Awards

Med «Skifest med måte» for Holmenkollen Skifestival er JCP det eneste norske byrået på shortlisten til PRWeek Global Awards 2018.

88818 fc60a original

– Dette er ekstremt gøy! Vi ser på oss selv som en utfordrer i den norske PR-bransjen og dette beviser at jobbene våre holder et høyt internasjonalt nivå og det viser at vi har kunder som tør å satse, sier Frederik Horn, daglig leder for JCP PR & Advertising.

«Skifest med måte» er nominert i kategorien «Issues and Crisis». I mai skal JCP blant annet konkurrere mot store internasjonale byråer som Edelman, DDC Public Affairs, Porter Novelli, BBDO and Mastermind Marketing og Weber Shandwick.

Vrien utfordring

For mange er den tradisjonsrike Holmenkoll-helgen skisportens 17. mai, og en festdag. I 2016 gikk det derimot galt og folkefeiringen endte med hærverk, skremte barnefamilier, utskjelte frivillige og en Kollen-dag få vil minnes. Media var i harnisk, og kritikken haglet fra arrangementets interessenter.

For å gjenopprette tillit og et vaklende omdømme skapte arrangøren sammen med JCP «Skifest med måte», en allianse av stakeholdere som sammen gikk til kamp mot alkoholmisbruk i Kollen. Resultatene viser at arrangøren gikk fra omdømmetaper til omdømmevinner på bare ett år.

– Holmenkollen Skifestival hadde en veldig offensiv innstilling til å løse en ganske vrien omdømmeutfordring. Sammen klarte vi å utvikle et spennende omdømmeprogram som skapte både tillit og begeistring hos viktige stakeholdere, sier kundeansvarlig, Erik Trosby.

Se flere nominerte på nettsiden PRWeek Global Awards.