JCP PRAD med ny byråleder og seks nye partnere

Lars Eia Kirkholm blir ny byråleder i JCP-familiens PR- og reklamebyrå. Samtidig går seks ansatte inn på eiersiden.

JCP PRAD KF
Fra venstre: Christian Kruse, Camilla Hovind, Lars Terje Grorud, Lars Eia Kirkholm, Martin Pira og Victoria Allan.

2020 ligger an til å bli et suksessår for byrået både økonomisk og i form av internasjonal anerkjennelse, ifølge den nye byrålederen, Lars Eia Kirkholm. JCP PRAD har markert seg med både PR- og reklamepriser i løpet av 2020. Sist ut var Epica Awards for Zalando, Excellence Awards for Redningsselskapet og ESA Awards for OBOS.

– Vi er akkurat der vi skal være. Vi er et friskt pust iblant norske byråer som ikke er opptatt av hvilken «boks» løsningene våre havner i. For å si det rett ut er det ett fett hvilke virkemidler vi bruker, om det er PR, reklame eller content spiller ingen rolle, så lenge det funker, sier han.

– Dette vil vi fortsette med, det viser at løsningene våre fungerer, men det aller viktigste er at vi har de mest fornøyde kundene, noe vi har bevist to år på rad gjennom å ha vunnet konkurransen Årets reklamebyrå, forteller Eia Kirkholm.

Han går inn i sitt femte år i byrået, og har til nå vært ansvarlig for rådgiverleddet. Før det var han sentral i bygge opp byrået Retail House i Norge.

– Jeg kjenner denne gjengen veldig godt, og kan med hånden på hjertet si at jeg har verdens beste kollegaer. Det er en gjeng jeg er stolt av å lede og jeg gleder meg til å fortsette å bergta de fantastiske kundene våre -hver eneste dag. Det er med stor entusiasme og mengder av energi jeg tar over roret, sier han.

Ny eierstruktur

Hovedaksjonær JCP Event (Just Cruzin' Production) selger seg ned i JCP PRAD, og gir plass til seks nye partnere. Selskapet eies nå av kreatør-duoen Victoria Allan og Christian Kruse, prosjektleder Camilla Hovind, kreativ leder Martin Pira, Lars Eia Kirkholm og konsernsjef Lars Terje Grorud. JCP Event beholder aksjemajoriteten i selskapet.

– JCP har lang tradisjon for å være partnereid, forteller konsernsjef Lars Terje Grorud. – Nå var tiden inne for å få flere inn på eiersiden. Disse har over flere år bidratt sterkt til den suksessen vi opplever sammen med kundene våre. Tallene er ikke klare, men 2020 ser ut til å bli et rekordår for PRAD, noe vi er ekstremt stolte av å ha fått til, i alle fall i et så spesielt år. Jeg har jobbet tett med min navnebror over det siste året, du kan kalle det verdens lengste jobbintervju, og jeg er sikker på at enda flere kunder får gleden av å se hva som skjer når vi benytter hele vår PR- og reklameverktøykasse under hans ledelse, avslutter Grorud.