Jens Petter hedret for McDrive-plakater

Norsk eksilkreatør i Hamburg, Jens Petter Wærnes, ble sammen med byrået Scholz & Friends hedret for McDonald’s covid-relaterte utendørskommunikasjon.

Mc Drive Iconinc Windows Iwana
Mc Drive Iconic Windows Linus
Screen Shot 2021 05 06 at 9 58 02 PM
Screen Shot 2021 05 06 at 9 59 07 PM 1539 c
Screen Shot 2021 05 06 at 10 00 17 PM 1539 c

Under covid-tiden har heller ikke restauranter i Tyskland lov til å holde dørene åpne for gjester. Men McDrive-tilbudet til McDonald’s holder vinduene åpne på gløtt.

– Perfekt McDrive-illusjon

– Rammen og glassvinduet på en City Light Poster langs veien har identisk mål med servicevinduet på McDrive. Vi håndplukket 4100 plakatskap med perfekt vinkel til gaten. På et enkelt vis gjorde vi om mediet til en nærmest optisk perfekt McDrive-illusjon sett fra perspektivet til en kunde. For å gjøre opplevelsen så identisk som mulig brukte vi McDonald's-medarbeidere på foto, forteller Jens Petter Wærnes, som i fjor høst flyttet fra San Francisco og Goodby Silverstein & Partners til Hamburg og Sholz & Friends, der han nå er byråleder.

Wærnes har også vært Art Director på McDrive-kampanjen, og i forrige uke ble arbeidet premiert med to gull (beste kreative arbeid og beste mediestrategi) og kåret til årets beste utendørskampanje i den tyske utendørskåringen PLAKADIVA.

– Moro, konkluderer han.