Jens Wærnes på MOMA

En prisbelønnet jobb fra San Francisco-situerte Jens Petter Wærnes har fått permanent plass i filmavdelingen på The Museum of Modern Art i New York.

93657 18f20 original

Jens Petter Wærnes.San Francisco-byrået Goodby Silverstein & Partners har vunnet en rekke priser i løpet av det siste året for sin «Data in Dollars»-kampanje for mobiloperatøren Xfinity, som er del av Comcast. Pre-roll kampanjen demonstrerer i sanntid hvor mye penger du bruker på å streame video på mobilen når du ikke er tilkoblet trådløst nett.

Jens Petter Wærnes er Lead Creative Director på jobben. Han har jobbet i Goodby Silverstein & Partners i San Francisco siden 2016. Før det var han Sr. Creative Director hos BBDO i New York.

Denne uken ble kampanjen hedret av AICP NEXT Awards og gitt permanent plass i filmavdelingen på The Museum of Modern Art i New York.

– Arbeidet er et flott ekteskap mellom innsikt, kreativitet og teknologi. Det er gøy når en ide kan bli så presis og relevant. Tenk at en serie med seks-sekundere kunne være så berikende, både for mannen i gata og for oss bak filmserien, sier Wærnes til kreativtforum.no.

«Data In Dollars» har tidligere blitt hedret med tre løver i Cannes Lions, Clio-sølv, LIA-sølv og bronse, Gull i ANDY’s, Addy’s SF Grand Prix og Grand Prix i YouTube Awards.

– Å få prosjektet anerkjent og innlemmet i filmavdelingen på selveste MoMA New York er veldig stas, sier Wærnes.