Hedret DM-kampanjer i MMM 2016
Vinnerne av Max Marketing Mix 2016 ble kåret og fikk utdelt edelt metall under direktemarkedsføringens årlige festaften, som i gikk av stabelen på Rockefeller i Oslo torsdag kveld.
MMM-konkurransen arrangeres av NORDMA og har som formål å fremme og belønne strategisk, kreativ og målbar markedskommunikasjon. Skal man nå opp i denne konkurransen må alt henge sammen; strategien, den kreative ideen, teksten, hvordan kanalene er utnyttet og hvordan gjennomføringen er gjort. Kampanjene vurderes både på effekt og lønnsomhet.
Jurygeneral Henning Tunsli i Penetrace melder om rekordmange bidrag til årets konkurranse, og gleder seg spesielt over antall innsendte bidrag i studentkategorien.
Disse vant Gull i MMM 2016
- LLOWBANK for kampanjen «Vi tar stria ut av jula» for Aker Brygge. Kategori: Detaljhandel / Retail og direkte salg
- POL for kampanjen «Lansering av Vipps» for DNB Kategori: Finans og forsikring
- Anorak & Jimmy Royal For kampanjen «Norsk juleindeks» for MatPrat. Kategori: Produktproduksjon og distribusjon
- Feed for kampanjen «Jonny Million» for Nordic Choice Hotels. Kategori: Reise, transport og kjøretøy
- Dinamo for kampanjen «Hvor lite» for Kripos. Kategori: Sosiale tjenester, skoler og ideelle organisasjoner
- Creuna for kampanjen «Real Time Gas Prices In Google» for St1 Norge. Kategori: Telecom, IT, elektrisitet, olje og bensin
- Concept Communication for kampanjen «ExxonMobil Bislett Games 2015» for Bislett Alliansen. Kategori: Underholdning
- Kitchen Reklamebyrå for kampanjen «Bring – Premieservice» for Bring. Kategori: Andre tjenester og helse
- Starcom for kampanjen «Noskapin – når forkjølelsen setter inn» for Takeda/Nycomed. Kategori: Datadrevne markedsføring
- Vizeum for kampanjen «Årets VIPPS analyse som ga årets resultat» for DNB Kategori: Årets analyse / resultat
- Hyper for kampanjen «Samtalen» for Finansnæringens Autorisasjonsordninger (FINAUT) Kategori: Internmarkedsføring
Spesialpriser
MMM kårer også vinnere i flere spesialpriser (her kåres det kun vinner):
- Årets callsenter-inngående: ProffCom
- Årets callsenter-utgående: SpareBank1 Forsikring
- Årets tekst : Schjærven Reklamebyrå for kampanjen #Kjærepappa for Care Norge
- Årets visuell/AD: POL for «Boligreisen» for DNB
- Årets ideelle kampanje: Schjærven Reklamebyrå for kampanjen #Kjærepappa for Care Norge
- Studentprisen : Martin Abbedissen Fauskanger og Mateus Porto Hopland fra Westerdals Oslo ACT for kampanjen «Kildesortering i Oslo»
På www.nordma.no kan du lese mer om alle vinnere og se bilder fra arrangementet.