Juryen til idékonkurransen Digital Creative Competition er klar

Utendørsselskapet Ocean Outdoor lanserte for litt siden årets utgave av Digital Creative Competition. Nå er årets jury klar, og den ledes av Therese Becke, administrerende direktør i POL.

Full Jury NO kopi

I Digital Creative Competition (DCC) fokuserer man på kreative ideer innenfor det digitale utendørsmarkedet, hvor alt man trenger for å bli med er en idé.

Årets jury består av juryleder Therese Becke (administrerende direktør i POL), Ricardo Cuilenheim (strategidirektør i RED dentsu X), Maria Aas-Eng (CEO i Lava Oslo), Jannicke Josefsson-Ruud (leder konsept i Maverix), Einar Karlsen (Business Development Director, Publicis Media), Alexander Gjersøe (kreativ leder i Ring 2), Christian Bernt (rådgiver og partner i WAL) og Elisabeth Thune (markedssjef i Oslo Bussterminal).

Juryleder Becke sier hun gleder seg til oppgaven.

– Jeg satt i juryen i fjor også, og det er inspirerende å se de ulike bidragene som kommer inn, og å ha gode diskusjoner med de andre jurymedlemmene om hva vi mener er god og sterk kommunikasjon tilpasset kanalen.

En ren idékonkurranse kan by på visse utfordringer.

– Ettersom vi skal bedømme på idénivå stiller det krav til at juryen ser på det nettopp som dét, og at vi alle klarer å se mulighetene og potensialet i uttakene. Det er alltid vanskelig å predikere effekt, men vi leter etter kraften til å skape oppmerksomhet og engasjement, kombinert med en smart og effektfull måte å formidle et budskap på, forklarer Becke.

Ifølge Managing Director i Ocean Outdoor, Thomas Haave, ønsker både juryen og arrangøren idéer som ikke bare er kreative, men der et godt konsept i synergi med kanal- og markedsforståelse fører til at man treffer den riktige målgruppen.

– Vi håper konkurransen vil inspirere til økt innovasjon innad i kanalen, og være med på å ta utendørsmediet til nye høyder, sier han.

Om Digital Creative Competition

Digital Creative Competition har som mål å pushe grensene i mediemarkedet gjennom kreative kampanjer innen digital utendørsannonsering. Konkurransen har eksistert i 13 år i UK, og hadde sin Nordiske debut i 2021. Ifølge arrangørene var fjorårets nordiske lansering av konkurransen en stor suksess med over 108 påmeldte. Nå inviterer Ocean igjen enhver person med en god idé til å delta på vegne av kunde eller egen merkevare, og dermed være med i kampen om 1,5 millioner kroner i visningsverdi. I år som i fjor er Ocean Outdoor ute etter den beste kreative idéen for en digital utendørskampanje.