Juryerer i MENA Digital Awards for fjerde gang

Ben Christensen, den nye strategen og partneren i design- og teknologiselskapet AntiDiffer, skal for fjerde gang delta i juryen som skal kåre de beste digitale arbeidene i Midtøsten og Nord-Afrika.

Bench
Ben Christensen, strateg og partner i design- og teknologiselskapet AntiDiffer.

MENA Digital Awards ble arrangert for første gang i 2014 og arrangeres nå for femte gang. De har som formål å promotere digital innovasjon og media i MENA-regionen (Midtøsten og Nord-Afrika).

Prisutdelingen holdes årlig i Dubai, selv om det sannsynligvis blir et digitalt event i år som i fjor, på grunn av Covid-19.

– De siste årene har jeg vært så privilegert at jeg har fått juryere i MENA Digital Awards, og i 2017 var jeg også en av deres keynote speakers, forteller Ben Christensen.

Han henviser til sine meritterte jurykollegaer for å illustrere nivået på konkurransen, blant andre Fernando Machado (Global Chief Marketing Officer, Burger King), Bryan Corbett (Director, Disney+), Liam Brennan (Global Director of Innovation, Mediacom), Matt James (Nine), Theodor Arhio (Global Creative Director, TBWA) og JC Oliver (Former Global Creative Director, AOL + Microsoft).

MENA-regionen består av over 20 nasjoner og et folketall på over 315 millioner mennesker, et område som er svært fragmentert med tanke på bruk av teknologi og fokus. Eksempelvis er både Malta, Israel, Egypt, Libya, De forente arabiske emirater og Syria en del av regionen.

– Gjennom flere år har jeg latt meg imponere over nivået i regionen. Selv om det er store kontraster mellom de ulike landene, både med tanke på forutsetninger og behov, så holder nivået høyt internasjonalt nivå, og spenner over et vidt spekter. Flere av de største og mest innflytelsesrike byråene i verden er representert, og de senere årene har vi også sett at flere av de internasjonale konsulenthusene også har utmerket seg i konkurransen, sier Christensen.

www.menadigitalawards.com