Juryformenn og nye priser til ADC

The Art Directors Club, det globale kreative forumet av folk innen reklame, design og visuell kommunikasjon, har valgt sine juryformenn for 2009. I tillegg har de innført en rekke nye priser.

6879 395cb original
De kreative prisene som The Art Directors Club velger å dele ut i et gitt år veier tungt. Dermed ligger det mye prestisje bak valget av de fem som skal lede juryene for ADCs årlige prisprogram.

Juryformenn i 2009 blir:

Reklame – David Nobay, kreativ styrformann for Droga5, Australia
Design – Geneviéve Gauckler, illustratør/grafisk designer, Frankrike
Interaktiv – Brenadan Dawes, kreativ direktør for MagneticNorth, Manchester, UK
ADC Hybrid – John C. Jay, partner og administrerende kreativ direktør, Wieden + Kennedy, Portland, Oregon, USA
ADC Design Sphere – Steff Geissbuhler, partner, C&G Partners LLC, New York, USA

Priser i fleng I tillegg til å annonsere juryformennene, lanserer ADC nå en rekke nye best of-priser i årets program: ADC Black Cube, som går til best-in-show innen kategoriene Advertising, Design og Interactive. ADC Bronze Cube (i tillegg til de eksisterende Gold og Silver Cube-prisene). Design Firm of the Year, Advertising Agency of the Year, Interactive Agency of the Year og Network of the Year.

Påmeldingen av arbeider til konkurransen begynner senere i høst, og vinnerne blir annonsert i løpet av våren 2009 under en gallaforestilling på ADC Gallery i New York. Vinnerarbeidene blir del av en verdensturnerende utstilling, og blir også publisert i Art Directors Club Annual 88, den eldste arkivpublikasjonen med ledende kreativt arbeid fra reklame, design og visuell kommunikasjon.