Kan bli verdens beste forbruker-PR-byrå

Som eneste nordiske representant i finalen kjemper Trigger om tittelen «Best Consumer Agency in the World», en av de aller gjeveste utmerkelsene i den globale PR-bransjen.

39329 c2dcb original
Trigger begynner å bli godt vant med å motta priser. Her på Sabre Awards tidligere i år, da byrået ble kåret til årets nordiske PR-byrå.

For første gang i historien er et norsk PR-byrå i finalen når verdens beste PR-byråer skal kåres. Kåringen gjennomføres i regi av internasjonalt anerkjente Holmes Group, som har kartlagt og analysert den globale PR-bransjen i flere tiår.

– For tre år siden brukte vi sparepengene våre på maling og sparkel da vi pusset opp de første lokalene våre. At vi tre år etterpå er rangert som ett av verdens fem beste forbruker-PR-byråer, skal egentlig ikke være mulig – det er virkelig helt enormt! Vi hadde aldri klart det uten våre fantastiske kunder, kollegaer og samarbeidspartnere. De fortjener tusenvis av takker for at de har trodd på oss og hjulpet oss til å bli bedre hver eneste dag. Heldigvis er vi langt fra ferdige, og dette gir en enorm energi til å satse videre. Vi gleder oss og vet det blir gøy, sier Preben Carlsen, daglig leder i Trigger.

Globalt finaleheat

Trigger er tidenes første norske PR-byrå som er med i finaleheatet i Global Agency of the year-awards. Her møter det Oslo-baserte byrået konkurranse fra navn som Carmichael Lynch Spong (US), Eleven PR (Australia), Unity (UK) og Zeno (internasjonalt) i kampen om å bli Best Consumer Agency in the world.

– Det er tydelig at vår faglige filosofi om å engasjere gjennom kommunikasjon appellerer langt utenfor Norges grenser. Vi har bevist at engasjement fungerer gjennom å skape store verdier for kundene våre. Det har også gitt gode resultater for oss som byrå – både faglig og økonomisk. Det er kombinasjonen av nyskapende faglig arbeid, sterk vekst og solide økonomiske resultater som gjør at vi hevder oss i dette selskapet. Det er vi veldig stolte av, sier Carlsen.

Dette er Global Agency of the Year-award

Hvert år kårer Holmes Group de beste PR-byråene i verden gjennom Global Agency of the Year-awards, som er en del av prestisjetunge SABRE Awards. Finalistene er valgt ut gjennom omfattende analyser av PR-byråer i Amerika, EMEA-regionen og Asia-Stillehavsregionen. Finalistene er valgt ut basert på en helhetsvurdering som blant annet omfatter faglig profil, innovasjon, kompetanse, kundeliste, priser og utmerkelser og økonomiske resultater. Prisene deles ut under Global SABRE Awards, som finner sted 13. november i Miami.