Kapret Norges eldste oljeselskap
Etter en kort og intensiv byråkonkurranse har DDB Oslo inngått en avtale med Norges eldste oljeselskap, DNO International.
I første omgang skal DDB Oslo utvikle en rekrutteringskampanje for det norske og internasjonale markedet. Som en konsekvens av tøffere konkurranse, utvikling av selskapet og ønske om å posisjonere seg mot, for de, viktige kompetansemiljøer, besluttet de å inngå samarbeid med et reklamebyrå for å hjelpe seg i prosessen. Valgt falt til slutt på DDB Oslo.
– Vi er imponert over den jobben som DDB Oslo så langt har gjort for oss, og ikke minst hvor fort de evnet å forstå kjernen i våre utfordringer og da tenker jeg ikke bare på den kortsiktige jobben med å utarbeide en rekrutteringskampanje, men også på hvordan vi tenker og hva vi er opptatt av, hva sjelen i DNO er. Vi gleder oss til fortsettelsen, sier Tom Bratlie, Director of Corporate Communications and Public Affairs.
Valgte norsk for første gang. DNO International er Norges eldste oljeselskap og ble grunnlagt i 1971, og har under årenes løp utviklet seg til å bli et internasjonalt selskap med operasjoner i Midt-Østen og Nord-Afrika. Dette er første gang DNO samarbeider med et norsk reklamebyrå.
I første omgang har DDB Oslo utviklet en rekrutteringskampanje som allerede har vært på trykk i DN, Aftenposten og i Dubai(!).
Teamet fra DDB Oslo er:
AD, Joachim Haug
Tekstforfatter, Kenneth Lamond Johansen
Prosjektleder, Venke Lund
Rådgiver, Terje Lien Johansen
Team fra DNO Internasjonal:
Tom Bratlie, Director of Corporate Communications and Public Affairs
Anita M. H. Aarnæs, Director of Human Relations
Camilla Næristorp, Design Manager