Kari Traa til FRANK

Skandinavias ledende merkevare innen sportsklær for kvinner har valgt nytt byrå.

47649 92b28 original

Kari Traa har opplevd stor suksess de siste 10 årene. I forbindelse med ambisjonene om å utvikle merkevaren internasjonalt, inviterte Kari Traa noen utvalgte byråer til en byråkonkurranse.

Ifølge markedssjef Sissel Himle har Kari Traa stort potensial i utlandet. Med et allerede godt fotfeste i Skandinavia og som en ren merkevare for jenter skapt av jenter tror hun på å kunne ta en tydelig posisjon blant de store internasjonale merkevarene.

– Etter en omfattende runde med flere byråer, landet vi på Frank. De viste en tydelig forståelse for både merkevaren Kari Traa, produktgruppene våre og målgruppen vår, sier hun. At Frank i tillegg er et kreativt miljø som både jobber med design og reklame er jo selvsagt en stor fordel og setter oss i stand til å kunne jobbe med ett byrå fra pakning til kommunikasjon i butikk, egne medier og betalte kanaler, avslutter Himle.

– Kari Traa er en av oppdragsgiverne som har hatt stått høyt på ønskelisten vår, sier kreativ leder i Frank, Lee Cartmell. Dette er en merkevare vi lenge har beundret for sin kompromissløse tro på det de gjør og evne til å tenke nytt, sier han.

– Selv om sportsbransjen kan beskrives som å være i midt i et blodbad her hjemme, tror vi på at Kari Traa kan styrke sin rolle her hjemme samtidig som de kan ta en tydelig posisjon i det internasjonale markedet, avslutter han.