Katachi Magazine vant prestisjepris i USA

I konkurranse med noen av verdens største magasiner stakk lille, norske Katachi Magazine av med den gjeveste prisen App of the Year i prestisjefylte SPD Awards 2013.

37528 52375 original
37529 2cd26 original
37530 cafe2 original
37531 5db70 original
37532 ebc96 original
37533 fd241 original
37534 721dd original
37535 be337 original

SPD Awards er en pris hvor publikasjoner fra hele verden deltar på den årlige gallaforestillingen.

– De andre nominerte var store aktører som Wired, GQ, National Geographic, Money og Fast Company, så overraskelsen var stor da vi faktisk vant. Vi har et fantastisk team og mener selvsagt vi fortjente det, men forventet det kanskje ikke, smiler Ken Olling, grunnlegger og CEO hos Katachi Media.

– Magasinet er publisert med vår egen publiseringsløsning, Origami Engine, som er et verktøy for designere og forlag til å lage markedets mest avanserte iPad-magasiner, bøker og publikasjoner raskt, uten å måtte kode. Teknologien skal skape muligheter, ikke problemer, og det er de mulighetene vi vil gjøre tilgjengelig. Platformen fungerer for kreative som vil eksperimentere, og for store aktører som vil lage solide og engasjerende apper og rapporter for sine kunder, sier Olling.

– Å vinne denne prisen bekrefter at vi går i riktig retning og at markedet er interessert i det vi tilbyr. Og vi har bare såvidt begynt! sier redaktør Max Berg.