KIND kåret til «Global Agency of the Year» for tredje gang

For tredje år på rad har World Brand Design Society Awards kåret KIND til «Global Agency of the Year» 2022/23. På prisutdelingen som ble holdt i London mottok KIND totalt 28 priser, i tillegg til kveldens hovedpokal.

Lineup
Foto: World Brand Design Society

KIND vant to gull og tre sølv for arbeid for det Oslo-baserte innovasjonsselskapet, Stingray Marine Solutions. Ett gull, fire sølv og en bronse for Coldwater Prawns of Norway sin snøkrabbe-satsing, «Gyda», ett gull og tre bronse for Norges vestligste landbaserte oppdrettsanlegg, Bue Seafood, ett gull, ett sølv og en bronse for luksusdesinasjonen Åmot Gård, En sølv og en bronse for det Amerikanske livstils-brandet Lineage Lives, og bronser til Hima Seafood, Forsikringsselskapet Skuld, Monn Interiør Arkitekter og Due North Travel.

Fremmer god bransjepraksis

De globale ligatabellene produsert av The World Brand Design Society (WBDS) er basert på et bredt spekter av data som er kompilert og uavhengig kuratert som en del av WBDS Agency Design Awards. WBDS er et internasjonalt fellesskap, med oppgaven å fremheve det aller beste innen forbruker- (emballasje) og bedriftsmerkedesign. Foreningen fremmer god bransjepraksis og støtter aktivt designere og byråer.

– KIND sin reise har vært som et eventyr. Vi har satt ett sterkt avtrykk i branding-verdenen på bare noen få år. Fem store internasjonale priser på fire år befester vår posisjon i markedet. Med suksess følger ett større ansvar, men også større muligheter. Vår suksess er resultatet av synergien mellom vår filosofi, lidenskap, harde arbeid og våre gode langsiktige kunderelasjoner. KIND består av et fantastisk team av ansatte og kunder, som deler felles verdier og målsetninger. Jeg er veldig takknemlig for tilliten og støtten som er gitt oss av våre kunder og stolt over innsatsen til KIND-teamet, sier Tom Emil Olsen, daglig- og kreativ leder i KIND.

Knut Harald Longva, Design Director i KIND, fortsetter.

– Det er en ære å motta denne tittelen som Årets Global Byrå, tredje gang på rad. Det viser at teamets harde arbeid og kreative tankesett bærer frukter og setter sitt preg på den globale merkevarescenen.