Kitchen BEST to måneder på rad

Reklamebyrået Kitchen vant Aftenpostens BEST-konkurranse både i januar og februar. Basecamp trakk det lengste strået i mars.

11357 fde42 original
11358 73ac1 original
11359 b373c original

Kitchens to vinnerannonser i både januar og februar var for Fretex, mens Basecamp gikk av med seieren i mars med en annonse for Autoretur.

Aftenposten arrangerer BEST for 13. gang i år. Kriteriene for å bli vurdert i konkurransen er at annonsen skal ha en bærende idè, være engasjerende, ha et klart og tydelig budskap, være bedre fordi den står i avis og BEST fordi den står i Aftenposten.
En jury kårer vinnere månedlig, og vinneren premieres med en helsides annonse i Aftenposten. Den kan enten benyttes til egenprofilering eller gis til en kunde.

En folkejury skal stemme fram BEST 2008 blant alle månedsvinnerne, og kåringen skjer i forbindelse med Gullblyanten. Vinneren får fem helsider til en samlet verdi av rundt en million kroner.

Juryen som kårer månedsvinnerne, består av markedsdirektør Magnus Kalleberg, Aftenposten, Thomas Askim, Kitchen, Siw Lyngrå Børli, Widerøe, Lars Jeppe Christoffersen, McCann, Stig Eilert Svendsen, Kikkut og Morten Foss, DDB.