Klar som sjef for Amedias innholdsmarkedsføring

Danny J. Pellicer (49) har startet som kommersiell innholdssjef hos Amedia Salg og Marked. Pellicer kom sist fra jobben som leder i NordlysLAB. Han startet i stillingen 1. juni.

85590 42d26 original
Christian Thu (t.v.) og Danny J. Pellicer.

– Jeg gleder meg enormt til å være med på å utvikle Amedias satsing på innholdsmarkedsføring. Amedia er landets største og beste lokalaviskonsern med fantastiske aviser over hele landet. Det ligger et stort kommersielt potensial i den posisjonen, sier Danny J. Pellicer.

Pellicer vokste opp i Askim, men har bodd 25 år i Tromsø. Han går fra å jobbe med innholdsmarkedsføring for Nordlys til tilsvarende for hele Amedia.

– Lokalavisene våre er verdens beste på kunnskap om sine nedslagsfelt, og de vet hva leserne sine er opptatt av. Det er vår styrke, og den skal vi bli flinkere til å bruke kommersielt. Jeg har klokkertro på den gode, levende, engasjerende og relevante historien. Det blir stadig viktigere med kommersielt innhold som målgruppa faktisk er opptatt av, sier Danny J. Pellicer.

Pellicer har gått gradene hos Amedia-avisen Nordlys. Han startet i Nordlys i januar 2001 som journalist. I 2010 ble han digital- og TV-redaktør hos Nordlys før han i januar 2015 startet som leder for NordlysLAB.

Før han startet hos Amedia, jobbet Danny J. Pellicer som programleder og reporter hos NRK, og før det som journalist i Dagbladet.

Pellicer skal rapportere til kommersiell direktør Christian Thu i Amedia Salg og Marked.

– Danny har fått oppgaven med å bygge opp Amedias satsing på innholdsmarkedsføring. Vår ambisjon er å bli best i Norge på lokal innholdsmarkedsføring, og det på et riksdekkende nivå, sier Christian Thu, kommersiell direktør hos Amedia.

– Amedia har en sterk og offensiv kommersiell strategi hvor innholdsmarkedsføring utgjør en sentral del. Det var derfor viktig å få på plass en ressurs av Dannys kaliber, sier Christian Thu.