Klart for Sterk Reklame i Stavanger

Stavangerregionens viktigste reklame- og designpriser deles ut førstkommende fredag under det årlige arrangementet Sterk Reklame.

IMG 7480 2
Juryen i årets Sterk Reklame: Frida Preacher, Bjørn Ragnar Bastiansen, Sindre Johnstad, Ida Hatleskog, Torbjørn Havn og Helge Svendsen.

Sterk Reklame er en regional konkurranse som priser det beste av reklame og design i Stavanger-regionen, og som skal synliggjøre verdiøkningen og engasjementet som følger av bransjens bidrag til regionen.

– Ting skjer!

– Det er spennende tider, byråer slås sammen eller skifter navn, nye etableres og nye miljøer finner sammen og setter i gang nye og spennende prosjektet. Vi ser at det utføres mye godt arbeid, og vi gleder oss over at mye av det bra arbeidet er sendt inn til årets Sterk Reklame, sier folkene bak Sterk Reklame, som arrangeres i samarbeid med Kreativt Forum.

I år er det 121 bidrag som er blitt sendt inn i totalt tolv forskjellige kategorier. Tallet på innsendelser i år var litt over «normalen» fra tiden før korona, noe som viser at høy aktivitet og lysere tider igjen preger de forskjellige design- og reklamebyråene som er til stede i regionen.

– Verdige vinnere

Arbeidene har blitt vurdert av en jury bestående av tre kortreiste og tre tilreisende kreatører: Helge Svendsen (juryleder, JCP PRAD), Bjørn Ragnar Bastiansen (Melvær & Co), Torbjørn Havn (Kitchen), Sindre Johnstad (Pol), Frida Preacher (Solv) og Ida Kristine Hatleskog (Oker).

Også i år gikk det i gode ideer og godt design i Stavanger, ifølge juryleder Helge.

– Å juryere i Sterk Reklame var stort sett en sann glede! I enkelte av kategoriene er nivået skyhøyt, noe som gjorde jobben til juryen ekstra vanskelig. Det resulterte i mange gode diskusjoner og smertefulle valg. Resultatet av dette igjen er at diplom henger svært høyt i årets Sterk Reklame. Det var mange fine ideer, mye godt både tenkt og fortalt og, ikke minst: godt presentert. På vegne av juryen håper og tror jeg det er mange som kommer til å bli glade på fredag. Det har de absolutt god grunn til! Også håper vi at antall innsendelser øker enda mer til neste år. Vær skamløse og tro på ideene.