«Klonekampen» vant Sølvfisken

Sølvfisken for mai ble vunnet av TRY og DNB med filmen «Klonekampen», som promoterer DNBs nye Karriereveileder.

90012 d3089 original

– Vi ville vise den indre kampen som oppstår når man har forskjellige drømmer og ambisjoner, og da var det jo ikke noe annet å gjøre enn å sette en gjeng med kloner i en bygning og la de sloss til én stod igjen, fortalte kreatørene Mads Rolland Krogh og Sebastian Rasch i TRY, da «Klonekampen» for DNBs Karriereveileder debuterte i mai.

Øvrige deltakere i det kreative teamet er Egil Pay, Anette Bellika Finnager og Lars Joachim Grimstad.

Karriereveilederen har som mål å hjelpe unge velge riktig yrke og tilhørende studier, og baserer seg på interesser og personlighetstrekk. Den er laget i samarbeid med vip24.

Det er Joe Vanhoutteghem som har regissert filmen, som er produsert av Magne Lyngner i Bacon.

– Tør å utfordre

Sølvfiskjuryens dom er klar. Og akkurat passe vag:

«Månedens Sølvfisk er et friskt pust som tør å utfordre tradisjonell historiefortelling og form. Basert på en god innsikt klarer man å lage en kul og annerledes film, som juryen tror vil fenge en ung målgruppe, uten at det blir krampaktig. Dette er veldig bra produsert, og musikk og klipp sitter som et skudd. Juryen ønsker også å honorere DNB som stadig finner nye og relevante tjenester som de klarer å kommunisere på engasjerende måter. Juryen håper det kan være til inspirasjon for andre annonsører.»

Se filmen her: