Kontormøbler til topps i Sølvmikken

Både Ogs kampanje for kontormøbelleverandøren AJ Produkter vinner Sølvmikken for april 2019.

93455 dc87b original

Slagordet til AJ Produkter er «Overraskende mye», noe som også et vesentlig element i radiokampanjen Både Og har skrudd sammen, og uttrykket har ikke helt overraskende også sneket seg med i juryens begrunnelse for vinnerjobben i april, som lyder som følger.

– AJ Produkter har ikke bare overraskende mange varer på lager, de har laget overraskende mange lekne spotter. Konseptet handler om nettopp det overraskende store utvalget av alt fra kontorrekvisita til industrivarer, som overraskende nok avbryter en situasjon som handler om noe helt annet enn akkurat dét. Noen ganger litt overraskende lange pasninger fra idé til avleveringen av budskapet, men akkurat innafor til at AJ Produkter stikker av med Sølvmikken for april. Vi gratulerer!

Hør kampanjen her: «Bjeffing», «Brasiliansk», «Fysio», «Han fyren», «Tinder» og «Vekt».

  • Byrå/produksjonsselskap: Både Og Radiobyrå
  • Kreativt team: Charlotte Andresen, Janne Regine Kunigunde Rugtvedt, Joachim Sandvik og Øystein Johnsen
  • Konsulent: Ola Per Ekblom
  • Prosjektleder: Elisabeth Andonov
  • Kunde: AJ Produkter

Stolt brillejesus

Det finnes som kjent optikere. Og det finnes Interoptikere, og disse er godt over gjennomsnittlig interessert i og opptatt av øyehelse, fag, trender og merkevarer. Kitchen vant Sølvmikken for februar med samme radiokonsept, og følger opp med nye spotter i april. Juryen kommenterer andreplassen slik:

– Det finnes optikere og det finnes Interoptikere. Det er sikkert og visst og de tenker på øyne og synsundersøkelser nesten alltid og i enhver situasjon, langt forbi arbeidstiden. Et morsomt og sjarmerende konsept som viser hvordan Interoptikere har «hjerter som banker for faget».

Hør kampanjen her: «Yoga», «Miste lappen» og «Superkraft».

  • Byrå: Kitchen
  • Kreativt team: Gry Sagvolden og Benedicte Killi
  • Konsulent: Hans Moe
  • Prosjektleder: Kine Dahl
  • Produksjonsselskap: Verdens Sterkeste Mann
  • Kunde: Interoptik

Påskepåvirket reklamepause

Rundt påsketider kjørte boligalarmselskapet Verisure og Morgenstern en kampanje som fanger den sitrende spenningen fra det særnorske fenomenet påskekrim. Juryen utbrodrerer:

– Hvis du er usikker på om du burde ha boligalarm, så blir du kanskje «verisure» etter å ha hørt påskespottene til boligalarmselskapet med samme navn. Konseptet spiller på den høyaktuelle påskekrimmen som plutselig utspiller seg fra TVen og inn i ditt eget hjem. Det er smart tenkt, godt produsert, og harmonerer ekstra godt for perioden spottene var på lufta.

Hør kampanjen her: «TV», «Lydbok», «Bok»

  • Byrå: Morgenstern
  • Kreativt team: Tor Adam Slettebø og Henrik Weido Lorentzen
  • Prosjektleder: Anita Nørsett Dahl
  • Produksjonsselskap: Verdens Sterkeste Mann
  • Kunde: Verisure

Sølvmikken er en utmerkelse som deles ut av P4, Kreativt Forum og Bauer Media hver måned. Hør alle vinnerne samt tidligere vinnere på gullmikken.no.