Korona-relatert Telia-film vant Sølvfisken

Telia vinner Sølvfisken for april med filmen «The Show Must Go Online».

I begynnelsen april lanserte Telia sin første TRY-utviklede reklamefilm siden byrået tok over kontoen, og den første der Telia og Get kobles sammen. Tittelen «The Show Must Go Online» reflekterer det da nylig nedstengte Norge.

Det preger også det musikalske lydsporet, med Queens «The Show Must Go On» fra 1991, som er skrevet av Brian May og handler om tiden der Freddie Mercury fortsatte å gjøre konserter og plateinnspillinger på heroisk vis til tross for at han var døende av AIDS.

Filmen er produsert av Bacon med Andreas Riiser som regissør.

Sølvfisk-juryens begrunnelse går som følger: «I en måned preget av korona og alvorlige budskap, falt juryen for en film som på en finurlig, presis og annerledes måte kommenterte tiden vi var i. Med treffende og gjenkjennbare situasjoner var dette en film som fikk oss til å smile. Enkelt og godt fortalt, med et befriende positivt fokus. Lekne kostymer og lek med ikonisk musikk gjør at den tåler å ses igjen og igjen. Med denne filmen evner merkevaren på en elegant måte å minne oss om hva den bidrar med og hvorfor det er viktig at den er her. Slik blir det sølvfisk av!»

Kreativt team: Jonas Grønnern, Lars-Kristian Harveg, Lars Joachim Grimstad og Egil Pay
Konsulent: Helge Gjertveit
Prosjektleder: Anja Sandberg Nordbø
Formgiver: Terje Johnsen
Ansvarlig hos kunde: Camilla Forberg, Sanna Emtinger, Ingvild Stubhaug Steg og Anita Soleid