Virusfrykt: Creative Week går online

The One Club for Creativity har nettopp annonsert at de avlyser alle publikumsarrangementer under Creative Week i New York mai, inkludert The One Show og ADC, som i stedet blir streamet online.

96251 49716 original
Kevin Swanepoel, administrerende direktør i The One Club. Foto: Margarita Corpora

The One Club for Creativity avlyser nå sine tre årlige prisutdelinger som foregår under Creative Week i mai: One Show, ADC 99th Annual Awards og Young Ones Student Awards. Disse blir erstattet med prisutdelinger via streaming, melder den ideelle organisasjonen i dag, mens detaljer om dette vi følge i kommende uker.

– Med all usikkerheten som hersker for øyeblikket, føler vi at det eneste forsvarlige er å ikke utsette folk for ytterligere smitterisiko, sier administrerende direktør Kevin Swanepoel i The One Club. – Vi erstattet den fysiske juryeringen med onlinejuryering i forrige uke, og forandringene i Creative Week gjenspeiler den samme varsomme holdningen med hensyn til den kreative bransjens ve og vel.

Swanepoel legger til at fordelen ved dette er at streaming-overføringene kan ventes å bli sett av langt flere enn de som ville hatt fått plass på de opprinnelige publikumsarrangementene.

I motsetning til Cannes Lions og flere andre store festivaler, er ikke ideelle The One Club økonomisk avhengig av Creative Week for å går rundt. The One Club er en non-profit med over 80 forskjellige arrangementer gjennom året, blant annet «Here Are All The Black People», Portfolio Night, Young Guns, Gold on Gold series, Creative Boot Camp, Creative Leaders Retreat og mange flere.