Kraftig vekst for Aller Media – nå jakter de ni nye medarbeidere
– Vi er i fremgang, og vi ser at vi lykkes med både tradisjonelle og nye inntektsstrømmer. Det skyldes først og fremst bunnsolid innsats fra det gode redaksjonelle og kommersielle laget i Aller, og nå legger vi lista enda høyere, sier Chris Tallerås Steen, kommersiell direktør i Aller Media.
– Vi skal bli bedre, vi skal løfte kundene våre enda mer – og derfor skal vi ha ombord flere folk for å gjøre jobben, sier hun.
Her er nøkkelstillingene som skal fylles:
Fire strategiske konsernkunde ansvarlige. En salgssjef. En publiseringsansvarlig. To Key Account Managere og en innholdsprodusent. Totalt ni stillinger.
– I Aller Media liker vi å tenke at alt er mulig. Da må vi ha de beste folkene til de ulike oppgavene. Vi skal være de råeste på kommersiell utvikling i dag og ikke minst i morgen, sier Chris Tallerås Steen.
Redaktørstyrte medier styrker tilliten
- Det er også gledelig å se at tilliten til redaktørstyrte medier er økende. Reuters Institute gjennomførte nylig en stor internasjonal undersøkelse kalt Digital News Report 2021. Hensikten med denne rapporten er å bidra til at vi bedre kan forstå hvordan folk bruker nyheter på tvers av plattformer og formater i en rekke forskjellige land verden over, inklusive Norge, sier Tallerås Steen.
Økt tillit gir også økt kommersiell verdi. Redaktørstyrte medier lever av sin troverdighet.
– Kulturbygging er høyt prioritert
Også internt har Aller Media holdt innovasjonstakten høyt i hele coronaperioden. Ett av flere tiltak var digitale «pop-ups».
– Kulturbygging er høyt prioritert hos oss. Vi skal være blant de beste på å ivareta og utvikle våre ansatte, forteller Chris.
Hun opprettet raskt et eget kulturråd da pandemien traff. De digitale «pop-upsene» der de ansatte byr på opplevelser for kollegaene sine gjennom Teams-ruta er spesielt populære.
– Det er både vinkurs og aksjetips, treningstips og samlivsråd. Folk løfter og inspirerer hverandre. Dette gir enormt mye samhold, engasjement og arbeidsglede, sier Chris, og legger til:
– Våre ansatte skal stortrives. På den måten beholder vi de beste hodene. Og folk som stortrives gjør en god jobb.
Ble du nysgjerrig på å jobbe i Aller Media? Kontakt kommersiell direktør Chris Tallerås Steen hos Aller Media på chris@aller.com.