Kraftsamling av DNB- og Sbanken-merkevarene

Merkevareledelsen av DNB- og Sbanken er nå samlet, og DNB-konsernet går inn i et nytt kapittel av sin merkevarehistorie: Hanne Krum, tidligere CMO i Sbanken, har fått ansvar som Fagleder Marketingstrategi – Multibrand, og går inn i ledergruppen til Divisjon Konsern Merkevare, Marked og Salg i DNB.

DS Cx 1775 Hanne Krum og Aina Lemoen Lunde
Hanne Krum og Aina Lemoen Lunde. Foto: DNB

Hanne Krum har bred bakgrunn fra strategi, ledelse og forretningsutvikling, fra blant annet Sopra Steria og Skyss. Hun har en Master i organisasjon og ledelse fra NTNU, og har jobbet i ulike bransjer og sektorer, med marked og kommunikasjon som fellesnevner gjennom hele karrieren.

Som CMO i Sbanken har hun siden høsten 2021 ledet en driftig markedsavdeling med ansvar for merkevare, markedsføring og eksternkommunikasjon. Sbanken er en av Norges best likte merkevarer innen finans og toppet Norsk Kundebarometer for 22. år på rad i år.

– Å få lov til å jobbe videre både med Sbanken-merkevaren som både kundene og jeg er oppriktig glad i, i samspillet med Norges største og best kjente merkevare innenfor bank, er faglig sett noe av det mest spennende jeg kan tenke meg, sier Hanne Krum.

Skal utvikle multibrand som et viktig fagfelt

I sin nye rolle har Hanne ansvaret for å styrke samspillet mellom DNBs merkevarer og konsepter, samt utvikle multibrand som et viktig fagfelt i DNB, inkludert omnikanal og programmer. Hun blir også en sentral sparringspartner på sitt fagfelt for divisjonens ledergruppe.

– Jeg er glad for at Hanne nå blir en del av ledergruppen i divisjonen. Vi har jobbet tett sammen gjennom fusjonen mellom Sbanken og DNB, og Hanne imponerte meg fra dag én i samarbeidet med bunnsolid kompetanse, ekstremt kundefokus og en unik evne til å møte enhver utfordring med kombinasjonen av stoisk ro og energi, struktur og målbevissthet. Jeg ser frem til at enda flere i DNB får ta del i Hannes multibrand-kompetanse fremover, sier Aina Lemoen Lunde som er Divisjonsdirektør for Konsern Merkevare, Marked og Salg.