Kreativt Forums Kundepris til McDonald’s

McDonald’s mottok Kreativt Forums høythengende Kundepris under Gullblyanten fredag kveld.

IMG 2344 kopi
Mari Husby (McDonald's Norge) og Aleksander Hetland (NORD DDB). Foto: Stine Østby
IMG 2338 kopi
Benedikte Løvdag (Kreativt Forum) leser og jurybegrunnelsen og deler ut prisen til Mari Husby fra McDonald's som eskorteres på scenen av Alexander Hetland fra NORD DDB.
IMG 2350 kopi
IMG 2356 kopi

Kreativt Forums Kundepris ble delt ut av daglig leder Benedikte Løvdal på Gullblyanten-scenen fredag kveld. Hun leste først opp juryens begrunnelse for prisen:

«Kundeprisen går til en annonsør som har utmerket seg i år, men reisen til denne prisen begynte for flere år siden. Du vinner nemlig ikke Kreativt Forums Kundepris ved å utfordre et par ganger, det må bo i hjertet til markedsavdelingen, og utgjøre selve verdigrunnlaget. Og det er det siste punktet som imponerer juryen mest av alt: Kategorispråket som denne annonsøren utfordrer, som de selv har vært med på å utforme, er som regel langt unna kriteriene om annerledes, dristig og uventet reklame.

Reklamekampanjene har blitt diskutert i fagpresse, og stormet rundt i nasjonal presse. Allikevel har denne annonsøren stått støtt og forsvart sin dristige kommunikasjon. Annerledes reklame er ikke en nisjesport for denne annonsøren – det er selve levebrødet. Selve burgerbrødet!»