Kreativt Forums Kundepris til McDonald’s
McDonald’s mottok Kreativt Forums høythengende Kundepris under Gullblyanten fredag kveld.
Kreativt Forums Kundepris ble delt ut av daglig leder Benedikte Løvdal på Gullblyanten-scenen fredag kveld. Hun leste først opp juryens begrunnelse for prisen:
«Kundeprisen går til en annonsør som har utmerket seg i år, men reisen til denne prisen begynte for flere år siden. Du vinner nemlig ikke Kreativt Forums Kundepris ved å utfordre et par ganger, det må bo i hjertet til markedsavdelingen, og utgjøre selve verdigrunnlaget. Og det er det siste punktet som imponerer juryen mest av alt: Kategorispråket som denne annonsøren utfordrer, som de selv har vært med på å utforme, er som regel langt unna kriteriene om annerledes, dristig og uventet reklame.
Reklamekampanjene har blitt diskutert i fagpresse, og stormet rundt i nasjonal presse. Allikevel har denne annonsøren stått støtt og forsvart sin dristige kommunikasjon. Annerledes reklame er ikke en nisjesport for denne annonsøren – det er selve levebrødet. Selve burgerbrødet!»