Kreativt Forums Kundepris til Ruter

Kollektivselskapet som for de fleste er synonymt med bane, trikk og buss i Oslo mottok prisen som bekrefter at de er en av reklamebransjens favorittkunder.

96222 c4037 original
Ansvarlig for markedskommunikasjon i Ruter, Yvonne Waage, tok i mot prisen. Foto: Tor Lie
96223 84ff3 original
Yvonne Waage med SMFB, reklamebyrået til Ruter siden 2017. Foto: Tor Lie

Ruter har markert seg kraftig som en smart og sympatisk reklamekjøper det siste tiåret, både i bybildet i Oslo og i Gullblyanten, med lokalt forankrede kampanjer i hovedsak laget av McCann den første delen av 2010-tallet, deretter av SMFB fra 2017.

Kreativt Forums Kundepris ble delt ut av daglig leder Benedikte Løvdal på Gullblyanten-scenen fredag kveld. Hun leste følgende begrunnelse:

«Årets vinner har gjennom de siste årene vist at de tror på verdien av kreativitet som virkemiddel. Gjennom nyskapende ideer har vist at de har relevans langt utenfor sin kategori, og tatt et samfunnsansvar som har resonnert godt med sitt publikum.

Kreativitet for dem handler ikke bare om å være modig, men også om å være relevant. Deres satsing på kreativ kommunikasjon har vært en helhjertet og dedikert satsing over flere år, som har gitt anerkjennelse i bransjen og en sterkere merkevare også gjennom god effekt.

Med et fokus på menneskene som bruker dem, og byen de er en del av, har de feiret kjærligheten, økt toleransen, og styrket nabolagsfølelsen i en storby som vokser. Vi gratulere Ruter med årets Kundepris!»